Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Urladdning

Publicerad 2012-05-03 18:01:16 i Lyon,

Så: tenta skriven idag. Känner exakt som jag alltid gör efter en tenta. Lite missnöje, lite hopp, det ekar tomt i hjärnan och jag är dödstrött. Blir väl alltid en otrolig urladdning när man är klar och man slappnar av. Nu håller vi bara tummarna på att det ska gå bra. 

Efter tentan så tog jag en promenad in mot stan för att titta lite i butiker. Köpte ett par jeansshorts, precis såna som jag letat efter länge. Då blev jag glad. Blev även en sväng inne på Carrefour. Glödlampa, rengöringsmedel och mat till ikväll behövdes. Ska börja göra mig iordning snart och sen blir det pick-nick i parken i det fina vädret med folk från klassen i Linköping. Det blir första gången som vi kommer ses allihopa, trots att vi varit i Lyon tillsammans sen nyår. Får se om det blir nåt annat att göra sen, vet att en del kompisar ska till en irländsk pub ikväll, kanske drar dit en sväng också. 

Imorgon tänkte jag ha en pluggfri dag innan tentaplugget för sista tentan börjar. Tänkte börja städa lägenheten och rensa ordentligt och så. Känner att jag vill komma igång ordentligt. Sen kommer ju tiden gå åt till tentan tror jag. 

Nu måste jag ta en dusch för att vakna till. Tröttheten vill inte riktigt släppa trots en eftermiddag under täcket i sängen. 

Vi hörs imorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela