Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Städning

Publicerad 2012-05-05 15:37:35 i Lyon,

Idag är det lördag! Det innebär att det är mindre än en vecka kvar till hemfärd, sjukt! 

I torsdags hade vi en jättetrevlig pick-nick med alla oss från Linköping. Vi satt i parken och åt massa god plockmat och pratade. Efter det så åkte vi hem till Anna och sen blev det en spontan utgång. Roligt! 


Anna och Julia


Haval och David


Jag och tjejen som Anna bor tillsammans med. Helt crazy tjej, men hon är väldigt trevlig!

Igår så unnade jag mig en dag utan några måsten efter tentan i torsdags. Jag kollade på film, åt sushi med David, och bara slappade hela dagen. Skönt! Kvällen skulle ha spenderats vid floden, där vi hängde mycket i början av förra terminen när det var varmt, men vädret ställde till det. Regn och blåst gjorde att jag tillslut hamnade på en pub nära skolan med ett par kompisar där det var live-band som spelade. Mycket trevligt! Hemma rätt tidigt och la mig och tittade på lite serier på datorn innan jag somnade!


Live musik!

Imorse sov jag som en stock tills jag vaknade utvilad runt halv 11. Det jag har att göra i veckan nu är ju att plugga till sista tentan samt flyttstäda lägenheten. Och idag kände jag verkligen inte för att plugga så jag satte igång att städa ordentligt. Jag vet ju att jag kommer behöva städa närmare utflytt såklart, men tänkte börja så smått så blir det ju kanske lite mindre att göra sen. Så efter frukost tog jag fram städprylarna och satt igång. Började med att putsa fönster! Det var faktiskt ganska mysigt. Det regnade ett stilla sommarregn ute, åskade lite och jag lyssnade på diverse intervjuer på internet. Kändes trevligt! Har fortsatt med att städa det jag kan innan lägenheten är tömd. På tisdag kommer det en kompis hit och ska hämta massa saker som hon ville ha till sin lägenhet! 

Nu har jag precis ätit lunch och ska fortsätta med städningen. Ikväll kanske jag ska gå på bio. Har pratat med en kompis och vi sa att vi skulle gå idag eller imorgon, så får se hur det blir! 

Imorgon blir det mer fokus på plugg istället. Har massa planer för veckan som ska kombineras med plugg och städ och fix, så det kommer bli intensivt. Lika bra att fokusera mycket nu i helgen, när jag faktiskt har färre planer än under de kommande veckodagarna! 

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela