Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

SOMMARLOV :D

Publicerad 2012-05-10 13:00:51 i Lyon,

Det har varit lite tyst här ett par dar, skyller på att jag har alldeles för mycket annars att göra!

Nu är jag iaf nyss hemkommen från sista tentan för terminen, Introduction à l'audit financier. Vilket innebär att jag har SOMMARLOV :D. Det känns heeeeeeeelt otroligt. Tentan gick bra, bättre än jag förväntade mig eftersom pluggmotivationen inte varit på topp inför tentan. Så nu håller jag tummarna. 

Tycker det är lite coolt. Jag kommer ihåg en av de första dagarna i Linköping i ettan. Vi hade besök av en gammal student som berättade hur det var att plugga och vad hon gör nu. Jag kommer ihåg att hon sa att i fyran så ska ni kunna sitta och läsa en årsredovisning på franska och förstå. När jag hörde det tänkte jag, äsch, det kan inte va sant, kommer aldrig att kunna förstå det. Men idag var det det jag gjorde. Tentan var ett utdrag ur en årsredovisning för ett franskt företag som man skulle analysera på olika sätt. Helt otroligt! 

Och imorgon åker jag, eller faktiskt, flyttar hem efter nästan ett helt år i detta land. Det har varit helt fantastiskt, otroligt, spännande, läskigt, jobbigt och helt underbart. Så sjukt mycket minnen, upplevelser och platser, och självklart människor. 

Jag vet inte om jag kommer fortsätta blogga hemma, syftet försvinner ju lite när jag kommer hem och ni kan prata med mig istället. Ni får väl kika in ibland och se! 

Nu blir det packning och städning för hela slanten. 

KÄRLEK till er alla! 
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela