Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Sista lektionen!

Publicerad 2012-05-02 18:19:56 i Lyon,

Idag har jag haft den SISTA lektionen för det här läsåret! Nu är det bara två tentor kvar, varav en imorgon och sen är det klaaaaaaart! 
Det känns hyfsat bra inför tentan imorgon. Fick det som jag hade svårt med förklarat av en kompis så det känns mycket bättre nu. Ska testa att göra om uppgifterna och se om jag förstår allt. Ska plugga lite mer ikväll sen, men sen får det gå som det går! 

Annars imorse så var jag uppe tidigt tidigt för att ta tjuren vid hornen och ta hand om lite fransk administration. Var tvungen att besöka myndigheten för bostadsbidraget för att meddela att det ska stoppas. Jag var med Annika där förra terminen när hon skulle avsluta det. Gick smidigt, inga problem. Men det här landet är ju lite konstigt och det här med praxis verkar inte finnas. Jag fick istället ett papper att skicka in tillsammans med ett brev där jag skriver att jag vill avsluta utbetalningarna och så underskrift. Fattar inte hur dom kan krångla till det så mycket. Varför kan jag inte bara skriva under ett papper där och ge direkt. Nej, men nu har jag postat iaf och hoppas att det räcker med det! 

I övrigt känner jag mig väldigt trött. Har extremt svårt att sova på kvällarna. Försöker lägga mig i tid, men ligger i timmar och snurrar. Trots att jag går upp i hyfsad tid och är trött så kan jag inte sova. Jobbigt!!!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-05-03 07:59:10

Håller tummarna för tentan i dag!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela