Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Regisserat kaos

Publicerad 2012-05-07 20:44:27 i Lyon,

Hallå!
Idag är det måndag och jag är på bra humör. Jag ska strax iväg för att möta upp en gäng härliga människor. Sen ska vi möta upp ännu fler härliga människor. Det är röd dag här i Frankrike så folk ska väl festa eftersom man är ledig. Men har man tenta på torsdag samt flytt på fredag har man ej ledigt imorgon... Men jag ska hänga med ett tag ikväll iaf för att hinna träffa folk och säga hej då! 

Just nu är det fullständigt KAOS i min lägenhet. Det ser verkligen ut som ett bombnedslag, men jag skulle kanske kalla det ett regisserat kaos. Jag håller på med lite olika projekt på samma gång, vilket får det att bli väldigt stökigt. För det första håller jag på med plugget, vilket innebär att det ligger papper och anteckningar över hela skrivbordet. För det andra håller jag på att tvätta i princip allt jag har inför hemresan. Kändes fräschare inför hemresan och sen hinner jag ju inte tvätta innan det blir semester och Grekland på lördag. Men mitt i alltihopa så tog min växel för torktumlaren slut och nu trängs kläder som inte kan tumlas med trosor, strumpor och handdukar på alla möjliga och omöjliga ytor för att få det att torka... För det tredje kommer en kompis förbi imorgon och hämtar massa saker som jag annars skulle slänga, vilket jag håller på att förbereda och packa lite, så det tar upp hela matbordet, stolarna och alla andra lediga ytor. Så summasummarum = sjukt mycket prylar på en sjukt liten yta. Men jag klagar inte, detta gör mig mest glad eftersom jag vet varför det är stökigt - hemfärd :D 

Nej, nu måste jag sminka mig. Hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela