Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Middagspaus

Publicerad 2012-05-01 18:19:15 i Lyon,

Ja, eftersom allt är stängt idag så har jag ju varit strikt förpassad till lägenheten. Dock har det ju varit ovanligt tyst, inga byggarbeten, inga spårvagnar och bussar, vilket har varit överraskande skönt! Plugget har gått helt okej idag, även om motivationen har gått i väldiga vågor. På eftermiddagen höll jag på att bli galen på ett avsnitt som jag inte förstod mig på och jag insåg att blodsockret låg på bottennivå. En kopp te och en knäckemacka löste det och jag kände energin återvända så smått! Kom då på en smarta idén att googla mina problem med cross exchange rates och triangular arbitrage med bid och ask rates och snubblade rakt in i en kanal på youtube med en professor i företagsekonomi som hade små "föreläsningar" om just det som jag hade problem med. Så nu efter ha tittat ett par gånger börjar knutarna sakta lösas upp i hjärnan tror jag. Fantastiskt vad man kan använda Youtube till! 

Fast i mina videos blev klockan helt plötsligt snart halv sju och magen började kurra lite, så nu får det nog bli en paus för lite matlagning. Ska försöka göra lite mer ikväll, iaf se om jag kan lösa min uppgifter nu med min nyvunna kunskap. Imorgon är sista lektionen i den här kursen och jag hoppas kunna fråga läraren eller någon i klassen om ett par småsaker som förvirrar mig. Sen ska det bli skönt att bli av med den här tentan på torsdag. På torsdag kväll så ska jag, Anna, Haval, David och Julia (dvs alla från vår klass i Linköping som pluggar här i Lyon på olika skolor) träffas och ha pick-nick, så det ska ju bli trevligt! 

Jag hade ju hoppats på att få en fantastisk sista helg här i Lyon. Nu ser väderleksrapporten ut som REGN REGN REGN tyvärr. Så får väl se vad man kan hitta på i det dåliga vädret. 

Nu blir det fiskpinnar! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela