Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Vår!

Publicerad 2012-03-09 15:34:43 i Lyon,

Jag hare rätt nyligen kommit hem från min enda lektion idag, Fransk kultur. Obligatorisk kurs för oss utbytesstudenter, men som ingen egentligen bryr sig om. Det är mest ett tillfälle att träffa alla utbytesstudenter på samma gång. Faktiskt rätt trevlig lektion, alla samlade! Dessutom är lektionen bara en timme lång, så det är ju inte jättebetungande. 

I övrigt är jag på strålande humör idag. Somnade som en stock kvart över tio igår och vaknade av mig själv runt 8. Klev upp och gjorde frukost och lyssnade på svensk radio. Förmiddagen spenderades sedan med att renskriva anteckningar från veckan, som jag också blev klar med. Bra jobbat Josie! En tvätt hanns också med, så nu hänger det tvätt på tork på alla möjliga ytor här hemma, men luktar gott gör det. Åt en enkel sallad till lunch innan jag travade iväg i solskenet med jeansjacka, converse och solglasögon med ett leende på läpparna. Riktig vårkänsla idag. Att den här veckan (senaste veckorna) är över och att våren har kommit på riktigt har gjort under med mitt humör!
Efter skolan nu har jag pillat lite med franskaläxan till nästa vecka. Jag har precis ätit mellanmål, grapefrukt och ett glas citronvatten. Har nämligen haft en liten förkylning på känn, men det tänkte jag boxa bort med en rejäl överdos av c-vitamin! 



Ska jobba en liten stund till med konjuntiv och verb innan jag tar helg. Ikväll blir det kareoke med Chris och en hög andra personer. Får se om jag vågar mig på att sjunga något! Ha en bra fredag allihopa, vi kanske hörs ikväll innan jag möter upp dom andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela