Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

En uppsats inlämnad!

Publicerad 2012-03-28 10:39:02 i Lyon,

Jag har haft så otroligt mycket att göra så har inte hunnit med att uppdatera här under dagarna. I måndags så jobbade jag på uppsatserna hela dagen, från morgon till kväll. Ingen speciellt rolig dag tyvärr. Igår så jobbade jag på min individuelle uppsats på förmiddagen, och sen var det dags för sista franskalektionen för den här terminen! Nästa vecka är tentan och sen är den kursen över! Fick också reda på att jag klarat alla delmoment under kursen, så det känns skönt. Fick ett genomsnitt på typ 13 på det skriftliga, och 16 på muntliga. Skriftliga var väl lite sämre än förra terminen, men jag går ju i en svårare grupp nu, så jag är nöjd ändå. Efter det så hade vi möte med gruppen för att skriva klart slutsatsen och korrekturläsa uppsatsen en del. Tog lite tid, alltid pilligt och väldigt långdraget, speciellt när det är på engelska med folk från mexico och östeuropa som kanske inte är så jättestarka på engelsk grammatik. Men tillslut blev vi klara. 
Efter det så mötte jag upp Anna, vi skulle gå på ett litet event som Internationella kontoret hade fixat igår på puben brevid skolan. Det var ett tillfälla för de franska studenterna som ska åka utomlands i höst att möte oss, Erasmusstudenter från skolorna dom ska till. Så vi satt i grupper med folk som ska åka till Sverige! 3 stycken ska tydligen åka till Linköping, fast bara en var på mötet, men vi pratade med henne och berättade om henne och svarade på alla hennes frågor. Var väldigt trevlig kväll! Vi träffade även en svensk kille från Örebro som va väldigt trevlig. Bestämde att vi skulle dra ihop något och ses senare. Alltid skönt att träffa hänga med svenskar ibland, så avslappnat hihi! 

Idag är det onsdag och jag har precis skickat iväg vår gruppuppsats, rättad och klar och dom andra ska skriva ut den och lämna in den när dom har läst igenom den och kollat så allt är bra. Rubriken blev tillslut: "Outsourcing and problems - environmental and ethical issues". Jag har verkligen jobbat hårt med den, har definitivt tagit ledarrollen i det här arbetet. Inte för att jag väldigt gärna ville, utan snarare för att styra upp allt, vilket verkligen behövdes. Ville ju inte lämna in någonting ogenomarbetat. Men fick svar från en av tjejerna som gjorde det mer värt att ha dragit det tunga lasset, så här skrev hon i mailet:
"Hi Josefin!
Thx for your work, you are good leader! I like working in group with you!" 
Då blir man ju väldigt glad när man vet att allt jobb har varit uppskattat! Hade jag haft mer tid hade jag nog jobbat lite mer på den, är väl inte 100 % nöjd med allt, men det får duga. Hoppas att den blir godkänd tillslut. Nu är den i alla fall inlämnad och jag kan fokusera på min individuella istället.

Men, nu har jag haft paus ett tag, är verkligen inte motiverad att skriva mer på uppsatsen, därav det väldigt detaljerade blogginlägget ;)
Men måste väl ta mig i kragen och skriva lite mer innan jag har ett annat grupparbete att jobba på i eftermiddag med tre andra tjejer. Sen blir det step som vanligt eftersom det är onsdag och lite städ och pyssel hemma, för imorgon kväll kommer ju Mela hit, som ska bo hos mig i helgen! 

Och vet ni förresten - jag gick till skolan med kjol och barbent idag i ballerinas. Wihoooo, sommar! :D 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela