Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Helgplugg

Publicerad 2012-03-25 13:08:16 i Lyon,

Jaha, då var det söndag ännu en gång. Och så har vi gått över till sommartid. Läste en artikel på DN:s hemsida om att 20 personer kommer dö i hjärtinfarkt på grund av tidsomställningen att förlora en timme. Det är ju jättehemskt, men det känns ju som att det finns andra, allvarligare underliggande orsaker om lite sömnbrist leder till något sådant, jag tvivlar på att själva timmen man förlorar är den direkta orsaken till hjärtproblemen. Jaja, hoppas att det inte stämmer såklart att folk dör av det!

Helgen har inte varit så underhållande för min del. Igår satt jag på biblioteket i skolan och jobbade på uppsatserna. Kändes sådär när det var runt 20 grader varmt ute och strålande sol, och jag helst av allt ville ligga i parken och sola. Men, jag kom en bit framåt med den ena av uppsatserna iaf, så det var ju skönt att det gav något! Efter det åkte jag in till stan för jag behövde uträtta några ärenden. Lite plugg till min franskatenta nästa vecka hanns också med under eftermiddagen. 

På kvällen hade jag faktiskt en hel del olika planer, men jag kände mig inte pigg nog för att göra någonting tyvärr. Kände av att halsen spökade igen, och kände mig väldigt trött. Så lördagskvällen spenderades liksom fredagskvällen hemma i sängen tittandes på film! Det har varit skönt med en lugn helg. Förra helgen var väldigt intensiv och nu har jag planer varenda helg under den kommande månaden, så lite lugn och ro den här helgen känns välbehövligt! 

Idag är det också plugg som står på schemat. Jobbar på min individuella uppsats. Har kommit igång, men måste välja frågeställning ordentligt. Mitt huvudområde är Sveriges export på något sätt, och det jag väljer mellan är att skriva om Sveriges export och dess framtid, problem och hur sverige är beroende av export etc eller att skriva om utveckling av sveriges export vs direkta utlandsinvesteringar. Vet inte vad jag skulle kunna dra smartaste slutsatser om. Men när jag väl har bestämt mig så borde det gå rätt bra att skriva själva uppsatsen. Har pratat med andra på kursen, som berättade att deras uppsatser var typ 5-6 sidor inklusive framsidan. Här har jag suttit och oroat mig hur jag ska hinna med 15 sidor på en vecka, men hinner jag skriva en 8-9 sidor så borde jag ju ligga i lä i jämförelse! 

För att det inte ska bli allt för tråkigt, så ska jag lägga up en gammal bild när jag hade färgat håret! Måste säga att jag fördrar min blonda färg alltså! 



Jag kommer inte ens ihåg när det här var, kan det ha varit i slutet på högstadier? Eller hade jag börjat gymnasiet till och med. Vet inte, men det är roligt att titta på gamla bilder! 


Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-03-25 20:07:43

Det måste vara i gymnasiet, var det inte i samband med att du permanentade håret? Jag måste ta å permanenta mitt snart :P



Har du några filmtips nu efter helgen? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela