Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Vårshopping

Publicerad 2012-03-01 20:07:21 i Lyon,

Nu är torsdagen äntligen avklarad och den tuffaste dagen denna vecka är över. Har lämnat in presentationen (även om inte vår grupp behövde presentera), skrivit klart uppsatsen till imorgon och jobbat på presentationen till på måndag. Vi hade gruppmöte idag, där vi skulle diskutera våra olika delar och typ göra klart powerpointen. Hade lite olustiga aningar, jag jobbar med en mexikans tjej och två kineser. Och vi har mailats i veckan och delat upp arbetet och så, men kineserna har inte alls svarat, så jag och den andra tjejen visste inte ens om dom skulle komma till mötet idag. Men dom dök upp tillsut, men hade inte förberett någonting. Så jag och den andra tjejen var i princip färdiga med våra delar, eller hade i alla fall gjort en grov skiss på våra delar. Men dom kinesiska tjejerna hade inte gjort något, dom sa att dom intevförstod. Jag förstår, det var en lite knepig uppgift - men varför mailar dom bara inte och frågar och ber oss förklara vad dom ska göra. Vet inte om det beror på bristande kunskaper i engelska, eller bara blyghet eller nåt. Men jag har varit med om det med kineser förut tyvärr, lite irriterande. Men, efter mötet fortsätte jag jobba lite på mina slides, ska göra klart alla detaljer imorgon! 

Annars imorgon är det bara två lektioner, och sen hoppar jag på tåget till Montpellier! Pratade nyss med Mela, 18 grader ska det tydligen bli i helgen. Det ni! Så jeansjackan får åka ner!!

Dessa nyinköpta gulliga skor får också åka ner i väskan:







Åh, känslan av att köpa årets första par ballerinas! Insåg att jag var tvungen att köpa ett par, för jag har svettats seriöst i mina skor dom senaste dagarna! 

Även denna fina färgklick ska få hänga med till Montpellier i helgen! 





Väskan är från New Look. Dom har fått in så sjukt mycket härlig vårkläder. Hade jag kunnat hade jag köpt hela kollektionen...

Nu ska jag börja packa lite. Tror inte jag kommer hinna blogga nåt imorgon, men ni får ha en trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-03-02 08:43:03

Trevlig resa! Det låter underbart med vår!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela