Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tenta?

Publicerad 2012-03-22 13:57:28 i Lyon,

Det var väldigt passande att min lärare var sjuk idag, för det innebär att både mina lektioner blev inställda = 6 timmars förläsningar som försvinner = mer tid för mig att vila och bli frisk. Så jag passade på att ta sovmorgon ordentligt, vila brukar ju vara det ända som hjälper vid förkylning. Och idag känns det faktiskt bättre. Har nog ingen feber längre, och inte ont i kroppen och är inte lika orkeslös, så det är ju bra tecken. Nu känner jag mig "bara" vrålförkyld, så det är väl ett steg på vägen.

Har haft energi nog att ändå plugga lite idag. Kände inte att jag orkade ge mig på uppsatsskrivandet, men gjorde lite andra uppgifter som jag ändå måste göra till nästa vecka, som inte kräver lika mycket energi och engagemang som att skriva uppsats. Det får jag ta tag i till helgen istället. Har gjort min franskaläxa och jobbat lite på min del av en presenation som vi har vi grupp nästa vecka.

Nu sitter jag också och pluggar lite till en tenta i Corporate Finance som jag KANSKE har imorgon. Ja, ni läste rätt - kanske. Det är faktiskt så att jag missade en tenta i tisdags, eftersom jag knappt orkade gå ur sängen. Jag hade duschat och gjort mig iordning och var på väg till skolan för att skriva den och göra franskatestet, men jag insåg att jag typ skulle svimmat av ansträngningen av att gå till skolan. Så det blev till att krypa ner i sängen igen. Iaf, så mailade jag läraren och förklarade läget, och även om han verkade tycka att det var dåligt av mig att missa tentan, så förslog han att jag skulle kunna göra en hemtenta på två timmar och sen skicka in svaren till honom på deadline imorgon, vilket jag sjävklart svarade ja till - hade nästan förväntat mig att inte ens få göra tentan eftersom jag inte har något läkarintyg som styrker att jag faktiskt är sjuk. (Fransmännen gillar sina offentliga dokument med underskrifter och stämplar. helst ska det typ vara utfärdat av presidenten, då är det okej...) Jag hoppas bara att jag kan få ta igen tentan på något sätt, och jag bryr mig inte om jag inte kan få ett bra betyg nu, bara jag blir godkänd på kursen! Så nu håller jag tummarna för att det ska gå! 

Jag ska ta mig tid att berätta om Dublin, det kommer när jag har lite mer tid och ork! Här får ni iaf en bild på en ring som jag köpte som jag blev helt förälskad i. Det blev nämligen en hel del shopping - Primark fanns i Dublin, wihooo! 




(Ursäkta dålig kvalitet på bilderna, tagna med mobilen för kameran har inga batterier just nu) 



Söt va! Blir glad av att se den, så vårig! 

Nu ska jag laga lite lunch, min aptit har faktiskt kommit tillbaka nu! 


Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-03-22 15:26:26

Jättefin! Älska primark! Hoppas du kryar på dig snart! puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela