Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Smart reklam

Publicerad 2012-03-08 19:07:15 i Lyon,

Alltså, det här med att reklamen blir mer och mer personlig och individuellt riktad tycker jag är ganska fascinerande. Saker jag googlat dyker plötsligt upp på facebook och andra sidor. Men idag fick jag nog den mest riktade reklamen någonsin. På Facebook dök det nämligen upp reklam för att söka masterprogrammet på mitt universitet här i Lyon, dvs det jag redan läser... Tankar på det? Kändes ju som en lite onödig reklaminvestering eftersom jag redan går där :p 

Annars så känns det som fredag. Inte så konstigt eftersom det nästan är det. Har en lektion mellan 13-14 så jag räknar det redan lite som helg! Gjorde klart det jag tänkte med plugget för idag, men disken har jag inte kommit så mycket längre med. Men lovar mig själv att i alla fall ta tag i en del av det ikväll!

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2012-03-09 08:28:49

Reklamen som kommer upp på FB är lite läskig... Att en massa hästgrejer kommer upp är kanske inte så konstigt, men andra saker liksom. Scary...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela