Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Racerfart!

Publicerad 2012-03-26 14:46:52 i Lyon,

Har pluggat intensivt med allting idag. Och det har gett resultat! Skrev flera sidor på min individuella uppsats imorse, så den går definitivt framåt. Hoppas hinna med en del till innan kvällen! Har dessutom pillat klart på min del av gruppuppsatsen. Har läst igenom och sammanställ alla klara delar från dom andra personerna också. Där blev det tyvärr inte lika framgångsrikt. Har fått rätta en hel del fruktansvärd engelsk grammatik. Men det värsta var att en av tjejerna hade helt kopierat från wikipedia. Kopiera - klistra in. Vem gör nåt sånt på universitetet? Det här är en masterkurs dessutom. Fruktansvärt dålig stil. Det var tur att jag reagerade på att engelskan verkade vara för bra (!) för henne, så kollade upp källorna. Hon hade dessutom länkat till den wikipediasidan hon tagit från. Herregud, vi kunde ju ha åkt fast för plagiat. Fick skriva ett inte så jättetrevligt mail till henne och förklara allt. Hon har inte svarat än, men får se vad hon säger. 

Annars har jag dessutom jobbat på en uppgift som jag har till en lektion till på torsdag. Också ett grupparbete som vi ska göra klart på onsdag. 

Åh, jag älskar känslan av att ha varit effektiv under en dag! Nu ska jag fortsätta skriva på min individuella uppsats ett atg till i eftermiddag/kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela