Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Presentation

Publicerad 2012-03-13 19:57:23 i Lyon,

Jaa ni, det händer inte så mycket speciellt här nere just nu. Mest bara massa plugg hela tiden. Fast jag hade min lilla presentation idag - faktiskt min sista muntliga presentation för det här läsåret idag! Nu har jag bara tentor och uppsatser kvar, som jag tycker mycket bättre om! Men presentationen gick bra. Jag märker hur mycket säkrare jag är på franska nu. I höstas hade jag typ dött av nervositet, men idag blev jag bara lite nervös för att man vet att det betygssätts och så. 

Har faktiskt räknat lite på det;nu när presentationen är avklarad har jag totalt 3 uppsatser (varav två i grupp) 5 tentor kvar. Av dessa kommer allt utom två av tentorna vara klara inom den närmsta månaden. Helt sjukt! Det är så kort tid kvar nu så det känns helt stört! Efter påsk kommer jag ha två kurser som fortsätter, vilket innebär max två lektioner i veckan i ett par veckor innan dem två sista kurserna tentas av i början på maj. Det slog mig häromdan att det faktiskt är väldigt kort tid kvar. Läskigt!Har väldigt blandade känslor över alltihopa nu! 



Här på mitt univseritet spenderas mycket tid just nu. Fint upplyst är det på kvällar och nätter också!

Idag så har det också bestämts att Kristin kommer till Lyon och hälsar på en snabbis, ska bli så kul att få visa henne Lyon! Runt påsk blir det, jippie! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela