Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Ny vecka på ingång

Publicerad 2012-03-25 20:51:33 i Lyon,

Det har varit en dag fylld med plugg! Jag har kommit långt på grupparbetet. Ska försöka skriva klart den imorgon, och sen ska vi skriva slutsats och fixa ihop den på tisdag eftermiddag. Så då borde jag bli klar med på tisdag, skönt! Annars ska morgondagen spenderas med min individuelle uppsats. Jag har funderat mycket fram och tillbaka idag och börjat dra upp riktlinjer för den, och börjat skriva om sveriges export i allmänhet som en inledning, men jag ska sova på beslutet om vilket ämne jag väljer. Men jag hoppas kunna komma en rejäl bit imorgon. Under dagen har jag dessutom varvat med franskaplugg. Den tentan är ju inte förrän nästa tisdag, men Mela och Emma kommer hit i helgen och denna vecka har jag som sagt rätt mkt annat att göra. Så jag försöker varva lite med grammatikplugg när jag tröttnar på uppsatsskrivandet för att hinna med det också. 

Jag känner att jag har en positiv känsla inför denna vecka, trots att det kommer bli tufft och stressigt. Vill att klockan ska bli mycket så jag får gå och lägga mig - vill komma igång och skriva ordentligt igen! Så det är ju inte fel på ambition här iaf! Dessutom blir ju belöningen väldigt trevlig när vecakn är över när Emma och Mela kommer, ska bli väldigt kul att visa dom Lyon och ha en mysig helg! 

Nu ska jag ta tag i middagsdisken och sen ska jag nog ta en dusch och läsa lite tänkte jag! 

Ha en bra söndag alla! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela