Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Montpellier!

Publicerad 2012-03-05 20:03:03 i Lyon,

Så, nu är måndagen avklarad = en till presentation avklarad = jag har lite mer tid och ork att berätta för er om helgen. Ja, helgen har varit fantastiskt härlig. Kom fram till Montpellier i fredags kväll, runt halv 7 (efter att ha åkt tåg i 1:a klass! kostade bara 1 euro mer så tänkte att jag skulle prova!), när Mela hämtade upp mig på stationen och vi promenerade hem till lägenheten där hon och Madde bor. Fantastiskt att man kan promenera överallt, det är verkligen en liten stad. Otroligt mysig är den också, helt annorlunda mot Lyon. Lyon är ju mer en storstad, Montpellier är en liten stad vid havet där det finns palmer, myyyyys!




(Efter den här bilden drog min kamera efter många års trogen tjänst en sista suck, så ni får nöja er med suddiga mobilbilder...)

I alla fall, sen gjorde vi oss iordning och gick ut för att äta middag. Vi satt på en restaurang utomhus (!) och åt tre-rätters och drack champagne och vin. Riktigt smaskigt var det! Mela åt lax till huvudrätt och fick dessutom in en sån här liten krabat på tallriken:



Vi var tvugna att fråga om man verkligen kunde äta den. Kyparen tittade konstigt på oss och grannen vid bordet bredvid skrattade högt. Men inte kunde vi veta att man inte kunde äta den, den var ju tillagad liksom... 

Jag åt rökt lax till förrätt och sen panerad kalv till huvudrätt. Laxen var otroligt god, och kalven var inget fel på heller.



Till efterrätt blev det ju såklart creme brulée. Efter maten så gick vi till ett torg där det fanns flera uteserveringar där vi satte oss och tog en drink. 



Vackra Michaela! 

Lördagen spenderades med lite shopping och sen film i soffan på eftermiddagen. På kvällen kom Marcus över och vi lagade fisksoppa med saffran, vitlöksbröd och tiramisou till efterrätt. Som ni hör har det inte gått någon nöd på mig när det gäller mat i helgen... Efter det blev det uteservering igen för lite vin innan Marcus gick hem och Mela och jag hoppade in på en nattklubb och dansade! 

På söndagen skulle vi ha gått runt och tittat lite mer på stan, men det var vi alldeles för trötta för så vi tittade på film i soffan istället :P 

kom hem igår kväll, packade upp och kröp direkt ner i sängen. Imorse var det dags för presentation av olika myndigheter som reglerar aktiemarknaden i Europa. Rätt intressant faktiskt, men har inte gillat gruppen jag har jobbat med. En jättetrevlig tjej, men två andra som jag stört mig rejält på. 

Men tack Mela (och Marcus) för en fantastisk mysig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela