Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Melodifestivalen

Publicerad 2012-03-11 16:11:04 i Lyon,

Igår så hade jag en väldigt mysig dag, för mig själv. Jag har köpt ett veckoabonnemang på cyklarna här, så jag hoppade på en cykel och cyklade in till stan i solskenet. Gick om kring på massa smågator och kikade i skyltfönstrena på små exklusiva boutiquer. Insåg att det inte var nån idé att gå in i dom, hade knappt haft råd att öppna dörren till butiken liksom. Men vädret var underbart och det var väldigt mysigt att bara gå omkring. Svängde sedan in på den större shoppinggatan, med priser mer i min klass. Kom hem med en fin och vårig grönrandig kofta samt ett par nya solglasögon!



Tog cykeln hem igen lite senare på eftermiddagen och köpte med mig sushi på vägen till middag. Resten av kvällen gjorde jag inte mycket. Tittade såklart på Melodifestivalen. Lite besviken, är inte så förtjust i Loreen. Tror tyvärr inte den kommer gå så bra i Azerbadjan, men man håller ju tummarna! Annars så har jag precis börjat titta på Pan Am. Är helt hooked på serien, så mysig serie som verkligen inte har någon som helst intellektuell handling, I love it! Får mig att vilja bli en flygvärdinna på 60-talet. Verkar så exklusivt och glamoröst haha! Åt den här goda chokladen under min tv-tittarkväll, mörk choklad med mintkräm. Mums!



Idag så vaknade jag hyfsat tidigt av mig själv, men låg kvar i sängen och njöt och läste ett tag. Resten av dagen har jag varit duktig och gjort läxan till franskalektionen på tisdag. Nu är det klart, men jag måste istället fortsätta och förbereda en liten presentation som jag har. Jag ska prata 5 minuter om vad som helst. Så tänkte passande nog prata om Melodifestivalen och hysterin i Sverige om det. Så ska skriva lite och förbereda om det. 

Annars är planen för idag att hinna med en tvätt också. Jag har två tvättar jag skulle behöva göra innan jag reser bort i helgen, men jag har bara kontanter för en just nu. Och jag har inte orkat bestämma än vilken jag ska göra, så har skjutit på det hela dagen. Men ska försöka ta tag i det snart... 

Hoppas ni har en toppensöndag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela