Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Ljuset i tunneln

Publicerad 2012-03-08 15:19:45 i Lyon,

Just nu känns det som att jag precis vaknat ur en koma, eller kommit upp till ytan om man så vill. Dom här två veckorna efter lovet har nog varit dom två jobbigaste under denna termin. Det plus en fullspäckad helg i Montpellier i helgen. Men efter lektionerna idag så går det tillbaka till liksom normal arbetsbörda. Men jag känner att dessa två veckor har tärt på mig, så fort jag kom hem från skolan slocknade jag i sängen. Kunde inte för allt i världen hålla mig vaken. Nu känner jag mig lite piggare och framförallt mycket mindre stressad. Jag har precis avslutat två kurser till, en där tentan väntar om ett par veckor och en där två uppsatser ska lämnas in om ett par veckor. Med dom lektionerna i dom två kurserna som försvinner innebär det att jag kommer ha 3, max 4 lektioner i veckan. Så, med andra ord - mycket mer tid för självstudier. Jag ser hur det börja ljusna på horisonten om man säger så! 

Men lite andra roliga nyheter. Har massa kul planerat för sista tiden här också. Så mycket att mina helger börjar nästan ta slut! Nästa fredag åker jag ju som ni vet till Irland. Helgen efter det blir nog plugghelg inför alla tentorna som börjar ett tag efter det. Påskhelgen ska jag nog åka till Paris, hem igen på måndagen då Kristin kommer på besök och stannar till tisdag. Onsdag morgon åker jag med sex andra tjejer till Nice/Cannes/Monaco över helgen (bokade igår, jippie!!!). Helgen efter det kommer mamma, pappa och syskon hit och sen är det typ slut. Någon helg ska nog Maja och Linnea komma och hälsa på, och jag skulle verkligen vilja åka ner till dom i Aix-en-Provence också innan det är slut. Två tentor ska skrivas också, men that's it liksom! Sen får jag väl se hur länge det blir att jag stannar här, beror lite på jobb hemma, om det är kompisar som är kvar här ett tag, hur mycket hemlängtan jag har osv. 

Ja, det känns iaf skönt att ha massa roliga saker att se fram emot, eftersom det kommer en hel del tentor och inlämningar i slutet nu. Dessutom måste man ju lämna på topp! 

Nu ska jag äta lite mellanmål tänkte jag och sen tillbaka till att renskriva lite anteckningar. Har EN HEL DEL hushållsarbete att göra. Det har jag definitivt försummat dessa jobbiga veckor. Kan ju meddela att min tvättkorg är överfull och det står disk på fler ställen än i diskhon liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela