Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Irland!!!!

Publicerad 2012-03-15 18:15:34 i Lyon,

Har precis ätit middag nyss. Jag var hungrig, men jag var inte på humör att laga massa mat så det blev omelett och en liten sallad till. Fick duga. 

Imorse hade jag lektion i International Finance. Det känns just nu som den bästa kursen jag har. Intressant, vettigt, bra lärare, liten klass så man kan fråga mycket. Jag gillar den mycket! Efter det gick jag till datasalen och skrev ut mitt boarding pass. AirFrance är verkligen smidiga, dom mailar ut det 30 timmar innan så är det bara att printa ut det klart och färdigt! 

Under eftermiddagen har jag packat. Har ju inte så mycket att packa, får ju bara ha handbagage, så det gick ju rätt fort. Ska bara bestämma mig vad jag ska ha på mig på flyget. Har lite problem också att bestämma om jag ska ta skinnjackan eller om det räcker med jeansjackan. Hmm, knepigt. 

Jag köpte förresten ett nytt nagellack häromdagen, så testade det idag. Gillade det faktiskt, kul med lite färg! Det är lite mer grönt i verkligeten, insåg att det blev väldigt turkost på bild. Så nu matchar mina naglar helgens färgtema! 



Ska fixa iordning det sista med packningen och ta hand om disken nu. Sen har jag inte så mycket mer att göra ikväll. Kommer att lägga mig tidigt, sov dåligt inatt och jag måste ta spårvagnen från mig 5.20 imorgon bitti, planet går kvart över 7. Usch, va tidigt!! Men det är ju värt det!

Så, nu taggar jag för en awesome helg i Dublin med mina härliga vänner :D
Hoppas ni får en bra helg alla!  

PS. Jag kommer att använda mitt svenska nummer när jag är där, för det är mycket billigare. Men jag kommer nog inte ha på telefonen hela tiden för jag har ingen adapter som funkar på Irland, så kan inte ladda telefonen. Får försöka spara på batterier ist!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-03-16 08:16:26

snygga naglar!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela