Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Försäkring

Publicerad 2012-01-09 14:11:54 i Lyon,

Träffade hyresvärden på morgonen. Som det verkar nu kommer ingenting egentligen hända. Inga reparationer verkar vara på gång, just nu iaf, men jag väntar på svar från försäkringsbolaget. Dom har nämligen haft kontakt och anmält detta till mitt försäkringsbolag åt mig, och dem ska kontakta mig. Vet inte riktigt vad dom ska göra, om jag kommer få några pengar eller så från dom för "förstörda privata föremål" som dom kallar det, och kostnad för tvätt av kläder som blivit blöta. Vi får väl se vad som händer, men det verkar iaf inte vara så att jag måste flytta eller att det måste ske några reparationer. Skönt det i alla fall! Jag är väldigt glad att jag fixat försäkring iaf! Jag vet flera som inte har det, men det är obligatoriskt i mitt hus, och det är tur det för annars hade jag fått stå för alla kostnader som hon uttryckte det. (Fast vad det är för kostnader vet jag inte, det skulle ju inte repareras liksom...)

Annars tog jag hyfsad sovmorgon imorse, gick upp runt 9. Efter mötet gick jag till skolan och har ätit lunch med Anna och nu sitter jag och väntar på att folk ska komma tillbaka efter lunch så jag kan ta tag i lite administrativa grejer. Hoppas att allt är klart med inskrivningarna till kurserna i vår nu i eftermiddag. Hade tänkt börja skriva lite på uppsatsen om H&M också, men det har bara blivit halv sida eller så än. Ska skriva lite mer om jag orkar i eftermiddag. Har iaf laddat ner årsrapporten och lite dokument så jag kan fortsätta hemma om internet inte funkar. 

Ha en fortsatt bra måndaga allihopa!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-01-09 17:42:24

Tack själv gumman! Du är så duktig som pluggar så intensivt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela