Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Franskt kackel

Publicerad 2012-01-27 20:29:03 i Lyon,

Nu är det fredag ännu en gång, otroligt vad fort veckorna går. Veckan har, precis som det var förra terminen, varit kaosartad med kursval etc. Idag skrev jag in mig på en kurs på det engelska utbytesprogrammet som heter International finance. Kurserna där ska vara lätta och är värda 6 poäng, så det blir skönt med en (förhoppningsvis) vettig kurs som ändå är värd en del poäng. Annars har jag nog bestämt mig för att ta Supply Chain Management kursen istället för den franska kursen, som dessutom ju mer jag tänker på den, känns väldigt värdelös. Men jag tänkte kompensera det genom att behålla alla andra kurser, plus den nya 6-poängskursen och lägga till den här = ca 35 poäng ist den här terminen, dvs 5 poäng extra än vad jag behöver. Så då känns det inte lika dåligt att jag skippar en franskakurs. 

Annars idag har jag träffat min grupp i Internationell marknadsföring för att förbereda vår presentation till på måndag och för att dricka en kopp kaffe. Det är lite kul, alla dom 5 andra är fransyskor, och bra kompisar allihopa. Så det är ett väldigt kackel på franska! Dom brukar börja på engelska för min skull (även om jag sagt att dom självklar kan prata franska) men efter ett par meningar glider dom tillbaka in på franska ändå haha. Men det är bra träning för mig, även om det är svårt att delta i samtalet på franska när dom pratar i munnen på varandra! 

Ikväll blir det bara en lugn hemmakväll tänkte jag, är trött efter den första skolveckan med alla lektioner jag kommer att ha. Ska ladda en film tänkte jag och dricka en kopp te i mjukiskläder. Imorgon får vi se vad som händer, men har pratat med vissa kompisar så någon ska man väl hitta på. Jag är dessutom väldigt sugen på att shoppa skor. Farligt sug det där! Fast då vill jag ju också att det ska bli varmare så man får använda färglada ballerina och fina högklackade skor igen! 

Nu har jag också bokat mina hembiljetter för sportlovet. Flyger från Genève 18:e feb och hem igen den 27:e. Ena helgen ska jag åka till Linköping för att hälsa på Kristin, Charlotte och Neelam (!! som flyttat till Linköping för en vecka sen, jippie!!! :D) 



En bild på Charlotte, mig och Neelam från studentveckan i Blackeberg! Det är snart 4 år sen! Känns konstigt och vi ser unga ut tycker jag! 



Jag och Kristin! Ska bli sååå kul att träffa henne igen, har inte sett henne sen juni förra året. Saknar mycket! 

Nu ska jag kolla på en film. Ha en trevlig fredag alla! Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela