Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Kanada

Publicerad 2012-01-24 19:59:43 i Lyon,

Jag kom hem från skolan för ca en timme sen. Börjar vänja mig vid att gå i skolan sent på kvällen, men det som jag inte vant mig vid är hur kort kvällen blir när man inte är hemma förren halv 7, 7. Massa timmar som går förlorade känns det som. Jag står och lagar mat nu, och klockan kommer ju vara 8 innan jag har ätit klart och allt. Och då är det typ bara en timme kvar innan jag brukar göra mig iordning och lägga mig för att läsa eller kolla på ett avsnitt av någon teveserie. Det finns i princip ingen tid att göra nåt skolarbete eller så om man går i skolan sent.

Idag hade jag min första franskalektion igen. Jag har bytt grupp den här terminen, till en lite mer avancerad nivå och det känns bra, det var lite för lätt förra terminen. Men den här nivån blir nog lagom! Har bytt lärare också. Vet inte vem jag tycker bäst om. Båda är väldigt franska, och dom pratar båda väldigt lagom fort och artikulerar bra. Fast min nya lärare är lite mer karismatiskt. Lite roligare skulle jag tro. Men nu blir det till att plocka fram den här igen:



Efter franskalektionen gick jag direkt till min lektion i Strategic management som höll på hela eftermiddagen och kvällen. Nu borde jag forsätta/börja plugga internationell marknadsföring som jag har tenta i redan på måndag! Känns konstigt att redan ha tenta, men vi har ju haft lektionen 8 timmar varje måndag så det blir ju en hel del timmar. 

Imorgon har jag en kurs på franska. Jag missade den (eller struntade i den) förra veckan för jag tänkte inte ta den kursen, men nu ska jag se hur den är. Det är lite svårt att avgöra på namnet om den är bra eller inte för den heter typ Projektstyrning och socio-ekonomisk innovation. Någon som har en aning vad det kan handla om? :P Om den känns okej så har faktiskt hela mitt schema äntligen löst sig!! Och nöjd blir jag med schemat också, blir ett väldigt bra schema. Så jag håller tummarna för att kursen är okej. Det som blir perfekt är att jag inte kommer ha några sånadär jobbiga franska seminarier, utan bara i dom engelska klasserna och det är ju mycket, mycket lättare! Och i måndags skrev jag också in mig på en kurs i Corporate finance, vilket är en kurs som LIU kräver att jag ska göra och som skulle ha getts den här terminen men dom var inte säkra på om det skulle bli av eller inte, men nu blir den det - så jag är jätteglad! 

Så nu när mitt schema börjar lösa sig (borde vara helt klart denna vecka) kan jag börja planera terminen lite! Jag ska boka biljetter till Irland så fort jag har schemat klart. Ska bli så kul att åka dit på St Patrick's Day och träffa mina gamla Disneykollegor igen! Men sen har jag en annan spännande resa. Vet inte än hur genomförbart det är, men vi jobbar på det. Finns nämligen en stor chans att jag åker till Montreal över påsklovet!!! :D Jenny i min klass pluggar där och jag har ju påsklov och det vore fantastiskt att åka dit! Jag har börjat titta på flygbiljetter och eftersom jag har ett väldigt flexibelt schema, speciellt så pass sent på terminen när alla min kurser på masterprogrammen är över redan har jag ganska få lektioner så har jag lyckats hitta flygbiljtter för endats 400 euro, vilket är nästan lika mycket/lite som mina flygbiljetter till Irland kommer kosta. Åhh, jag vill bara boka det nu. Tänk er att åka till Kanada över påsklovet! :D Nu måste jag genast surfa lite mer på flygbiljetter! 

Så här glad blir jag mig om jag får åka dit och hälsa på Jenny! 

Free Summer Clipart Illustration Of A Happy Smiling Sun


Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-01-26 13:24:30

Herregud kvinna är du rik eller?!! En annan sitter och är januari-pank och oroar sig över sin ekonomi medan du bokar 2 resor. Jag ser fram emot att läsa om det iaf! Det är lite som att jag turistar via dig och bloggen! ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela