Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tillbaka i verkligheten

Publicerad 2012-01-18 15:37:05 i Lyon,

Om en halvtimma är det dags för första kursen på franska den här terminen. Jag ska läsa en kurs från första året (mycket för att dom sagt att det är lättare hihi) som heter Economie générale et comptabilité nationale. Jag har egentligen ingen aning vad det handlar om, uppenbarligen ekonomi och lite bokföring. Jag hoppas det inte blir alltför svårt bara. Har vant mig vid dom engelska lektionerna som är väldigt lätta och ganska flummiga. 

Eftersom jag håller på och pusslar ihop mitt schema är det lite svårt att hålla koll på alla kurser och vilka jag ska gå på och inte. Imorse ringde väckarklockan klockan 6 och jag vandrade iväg till skolan för lektion klockan 8. Bara det att jag kommer på halvvägs till skolan att, just ja, jag hade ju bytt den här kursen och ska inte läsa den. Hmm, det blev ju verkligen fel i planeringen där. Men det gjorde ju inte så mycket, istälelt gick jag till biblioteket och satte mig och skrev på uppsatsen. Det har gått riktigt bra idag! Jag har skrivit lite drygt 13 sidor nu, och jag har lite mer analysering/slutsats kvar att göra, men det ska nog gå hyfsat fort imorgon. Sen bara lite referenser och fotnoter att göra. Tyvärr så insåg jag nyss att H&M precis släppt en ny version av deras hemsida och alla dom referensen/länkar har tagit bort, så jag måste sitta och navigera mig igenom nya hemsidan och leta upp nya adresser. Suck. 

Men det känns skönt att jag snart är klar, hoppas att jag kan skicka in den imorgon eftermiddag senast, så slipper jag sitta med den på fredag. Äntligen blir den klar! Jag har insett under vägen att 15 sidor var mer omfattande än jag insåg från början. Och nu är jag trött på att skriva om H&M. MEN, jag får ju faktiskt 3 högskolepoäng för den =) 

Nu ska jag avsluta här och sen gå på föreläsning! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela