Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tillbaka i kaoset

Publicerad 2012-01-05 08:29:47 i Lyon,

Resan tillbaka igår gick bra. Sov hela vägen till arlanda och en hel del av flygresan. Öronen och bihålorna spökade lite iom förkylningen när vi skulle landa, men det gick bra. Hämtade min väska och gick för att checka in på tåget. Där var det en snäll man som jobbade och flyttade om mig till ett tidigare tåg så jag behövde bara vänta 25 minuter istället för 2 timmar. Underbart!

När jag kom hem var det en märkbart nervös Josefin. För er som inte vet - jag fick ett mail om att det var ett rör som brustit under lovet och att jag med största säkerhet har vatten i lägenheten. Så att låsa upp dörren var ett jobbigt moment. Först var jag bara lättad att vattnet inte vällde ut lver mina fötter när jag öppnade ytterdörren. Så hur illa är det då? Jo, det har varit mycket vatten! Det är i badrumment det har hänt, men det är svårt att bedömma hur svåra skadorna är och hur mycket som kommer att behöva repareras. Det har runnit mycket tror jag. Det är märekn i taket så jag gissar att det kommer från lägenheten ovanför. Min badrumsmatta, och två hopvikta handdukar var dyngsura. Toapapperet som stått på handfatet var blöt, det var vatten i papperskorgen och på golvet. Resten av lägenheten är smutsig och blött på golvet, så det har nog runnit ordentligt. Men för tillfället är jag bara glad att jag kunde sova i lägenheten och inte hålla på att krångla med boende. 

Nu har jag lämnat en nyckel och ett papper där jag deklarerar att hyresvärden får gå in i lägenheten så hon och hantverkare ska kolla in skadorna idag när jag är i skolan, så vi får väl se hur illa det egentligen är. Hoppas att hon meddelar mig under dagen. 

Nu ska jag plugga lite till min tenta och sen börjar första skoldagen om 30 minuter - "Building a socially responsible corporation". Håller på till 17.30, så kommer bli en lång första dag.

Ja, nu har ni fått en uppdatering. Jag hoppas att internet funkar hemma ikväll så jag kan uppdatera lite mer hur det går!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-01-05 18:25:09

usch va jobbigt med vattenläcka! =( Hoppas tentorna går bra =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela