Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Schemakrångel

Publicerad 2012-01-20 11:45:46 i Lyon,

Jag sitter på min andra lektion för dagen och känner mig rätt deppig. Detta tråkiga känslotillstånd beror på att ingen av dem kurserna jag har varit på idag inte stämmer överrens med det jag behöver läsa. Den första kursen är väldigt mycket nationalekonomi och även om det skulle komma en del bokföring på slutet så tvivlar jag på att det kommer funka att få den kursen till företagsekonomi. Den andra kursen som jag sitter på just nu är en kurs i geopolitik. Jag tänkte att jag skulle ge den en chans, men det här är ännu längre ifrån företagsekonomi. Det är i princip bar geografi och poilitik. Så nu har jag tom slutat anteckna och sitter och försöker pussla ihop mitt schema än en gång. Jag har en kurs i eftermiddag som jag ska testa på också, och den borde vara den bästa. Den heter Introduction aux stratégies de l'entreprise (typ Introduktion till företagsstrategier) och det känns ju mer företsgekonomi iaf, men den kursen passar inte speciellt bra med mitt schema... Annars har jag spenderat tiden med att leta upp nya kurser. Jag har hittat två kurser på tre poäng var istället som jag kanske skulle kunna ta på Master år 1, men jag har missat första lektionen på en av kursena, men den är på engelska så det är nog lätt att ta igen. Problemet med kurserna på master är att det finns bara ett begränsat antal platser och nu finns det risk att dom är fulla redan. Blä, jag orkar verkligen inte med att det krånglar såhär mycket igen. 

Och det jobbiga är att veta att allt skulle lösa sig om jag fick en kurs från det engelska utbytesprogrammet som dom lovade innan att vi skulle kunna få, men det verkar rätt hopplöst att få det. Förra terminen var det helt omöjligt för oss på det franska programmet att få plats, men dom sa att det skulle nog gå den här terminen. Blää, morgonen har verkligen fått mig på dåligt humör. Fast jag måste vänja mig in vid den franska livsstilen igen och komma ihåg att allt löser sig. Det gjorde ju det förra terminen! Behöver lite frisk luft också för föreläsningssalen är så instängd och utan syre så det finns inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela