Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Oh varde Internet!

Publicerad 2012-01-08 22:28:18 i Lyon,

På grund av ett byte av internetleverantör, är det lite sisådär med internet just nu. Mest sådär. Det funkar korta stunder lite då och då. Tillräckligt korta för att hinna logga in på facebook och skumma igenom dn.se. Jag får se hur långt jag hinner denna gång... Så igår var det sista dagen på seminariet. Vi hade presentationer av våra arbeten som vi ska skriva uppsatser om. Jag ska skriva om H&M, och deras etik inom förtaget och kritiken om barnarbete hos deras leverantörer. Fick mycket bra respons på presentationen och lite tips på hur jag kan gå vidare. Det har varit kul dagar, jag är positivt överraskad!

Efter det var slut igår mitt på dagen åkte jag hem och somnade direkt efter att jag ätit lunch. Även om det har varit roligt, så har dagarna varit 9-18 varje dag, med saker att förbereda hemma varje kväll. Men sen tvingade jag upp mig ur sängen och åkte in till stan. Internet funkade ju ändå inte... Blev inte så mycket shopping av skor som jag var ute efter, istället smet jag in på Fnac, den största elektronikkedjan i Frankrike och kollade in deras rea på DVDr. Tänkte att jag skulle inte klara av en lördagkväll, utan internet, utan nåt att göra, så jag köpte ett par filmer så jag hade nåt att göra. Dessutom är det ju bra träning att titta på fransk film, med texter på engelska! Lite godis på det och sen hade jag en ganska skön lördagkväll! 

Idag har jag (i brist på internet och saker att göra) varit väldigt huslig. Det har ju varit väldigt smutsigt hemma, speciellt i badrummet, efter vattenläckan, så idag har det storstädats! Sopats och våttorkats med min nyinköpta mopp, städats toalett och dusch. Nu är det nog renare än det någonsin varit i min lilla lägenhet alltså. Jag har till och med putsat fönstren. Det ni! Tvättat har jag också gjort. Behövde tvätta alla handdukar som är smutsiga efter att ha torkat upp vatten i badrummet... Dessutom har jag diskat allt som samlats sen jag kom. Visste ju inte innan om jag fick använda varmvatten eller inte, men hon svarade sen. Så i lördags kunde jag äntligen duscha och diska. Fast disken sparade jag till idag. 

Nu är jag faktiskt ledig i tre dagar, innan skolan börjar på riktigt på torsdag. Även om jag har saker att göra (möte med hyresvärden imorgon, uppsats att skriva), så är det skönt att inte ha några fasta tider. Kan ta lite sovmornar. Skönt! Skönt är också att det börjar komma tillbaka lite folk som jag känner. Det blir kul! 

Det blev ett väldigt långt inlägg, men känner mig lite ensam när internet inte har funkat, så nu har ni fått alla detaljer! ;)

Kommentarer

Postat av: Smsa Låna

Publicerad 2012-01-12 22:58:59

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela