Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Lördag

Publicerad 2012-01-14 13:46:25 i Lyon,

Jag sitter på Starbucks här i Lyon just nu. Jag kände att jag behövde komma ut ur lägenheten så jag packade ner datorn och satte mig på bussen. Dem har nämligen gratis internet här på Starbucks, och mitt internet hemma funkar fortfarande inte riktigt. Ibland om man har tur kan det fungera flera timmar i rad, men idag ville det inte fungera. Kankse är för att det lördag och många försöker surfa hemma, jag vet inte. 

Jag ska iaf försöka skriva lite på uppsatsen. Kan verkligen behövas med tanke på att jag skrev två meningar på hela dagen igår... Jag hade annars en väldigt trevlig dag och tittade på massa film. På kvällen mötte jag upp Lydia och vi gick på bio. Vi såg en fransk film som heter Intouchables (den engelska titeln tror jag är Untouchables) Det handlar om en man som är förlamad i hela kroppen och som anställer en ung, fattig, mörkhyad kille som assistent. Sen får man följa deras relation och hur den utvecklas. Det låter som en väldigt djup och allvarlig film, och visst finns det en tung underton, men det var en helt fantastisk och rolig film. Det var länge sen jag skrattade så mycket på bio. Det är nog den bästa film jag sett på väldigt, väldigt länge. Jag är också förvånad hur lätt det var att följa med i en fransk film, utan under texter. Men det gick faktiskt bra, även om man inte hänger med i alla meningar och skämt. Bråk är också mycket svårt att förstå på film. Tyvärr tror jag inte den ska släppas i Sverige, i alla fall inte på bio. Men om ni har chansen att ladda ner och se den, gör det! 



Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela