Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

International marketing

Publicerad 2012-01-16 10:09:08 i Lyon,

Just nu har jag paus i min kurs International Marketing. Jag skulle säga att dte mest intressanta med kursen (så här långt) är läraren. En tysk professor, som låter som en riktig tysk officer som skriker ut ordrar när hon pratar. Det är lite kul, för hennes utseende passar inte rösten riktigt. Men hon verkar vara kunnig inom området och det verkar vara en strukturerad kurs, dock ej så svårt. Hittils har vi inte gått igenom något som är nytt för mig inom marknadsföring. Allt hittills verkar handla om kundorientering och att kunders preferenser inte ser likadana ut överallt och att man måste anpassa marknadsföringen i olika länder. Inte så jättesvårt att räkna ut kanske... Så jag hoppas på ännu en lätt avklarad kurs. 

Ha en bra måndag!

Kommentarer

Postat av: Tilda

Publicerad 2012-01-17 12:12:08

Fast jag har lurat ut att detdär med betoning av ord genom explosiv röststegring är en sjukt effektiv pedagogisk metod. Har en lärare som alltid pratar så (inte en chans att jag glömmer FVIFA, A FOR ANNUITY! till exempel)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela