Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Franskan vs karriären

Publicerad 2012-01-26 12:30:01 i Lyon,

Nu har jag ett sånt där jobbigt schemadilemma igen. Jag fick reda på att kursen i International Supply Chain management blir av, trots att dom informerade mig att det inte blir av. Den här kursen var en av mina förstaval av kurser när jag bläddrade igenom kurskatalogen. Så nu har jag ett stort dilemma om jag ska ta den här istället och då droppa en av dom franska kurserna. Men det får mig att känna mig väldigt feg, att läsa så pass mycket på engelska när jag ändå är i frankrike och har valt att läsa två terminer på franska. Å andra sidan känns den här kursen otroligt mycket mer givande för utbildningen och kanske framtiden än kursen som jag var på igår som egentligen inte handlade om någonting - bara flum. Så frågan är vad som väger tyngst - språkutveckling eller faktiskt kunskap. Jag vill ju verkligen lära mig franska ordentligt, men samtidigt kände jag ju förra terminen att jag lite "fuskade till mig min utbildning" för det var inte speciellt avancerade kurser, trots att det var tredje året. Vad tycker ni? Vad är viktigast?

Kommentarer

Postat av: Lasse

Publicerad 2012-01-26 12:33:09

Go for International Supply Chain management

Postat av: Maria

Publicerad 2012-01-26 13:28:23

Ta kunskapen, du läser ju ändå böcker på franska!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela