Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Fiskpinnar, mums!

Publicerad 2012-01-31 11:46:46 i Lyon,

Imorse tog jag lite sovmorgon, kände att jag nog behövde sova lite med tanke på huvudvärken igår. Idag känner jag mig mycket piggare! Morgonen/förmiddagen har spenderats med franskaläxan. Riktigt klurigt, men jag hoppas att det blir hysat rätt. Ena övningen vet jag är rätt för den gjorde min grupp som jag skrev arbetet med åt mig hihi ;) När jag vevade upp persiennerna imorse såg jag att det hade snöat här i Lyon, så nu var hustaken alldeles vita. Fast på marken har det ju inte lagt sig. Tänkt ta en bild och visa er, men med tanke på att min utsikt är bara en stor byggarbetsplats kändes det lite tråkigt att visa upp... 

Nu håller jag på att laga lunch, det blir fiskpinnar och potatismos för den som undrar. Klockan två har jag franskalektion, enda lektionen för dagen. Sedan ska jag skriva in mig på Supply Chain Management kursen och sen är jag klar med mitt schema. Jag hoppas att det finns platser kvar! Så om allt går vägen har jag massa roliga kurser (på engelska) den här terminen, och som kompensation för att jag är lite feg och läser på engelska, läser jag 36 poäng istället! Det blir nog bra =) 

Nu måste jag vända på fiskpinnarna, vi hörs ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela