Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Färg gör allt roligare!

Publicerad 2012-01-10 16:24:39 i Lyon,

Igår tog jag hand om massa administrativa grejer. Det gick bra, och folk var otroligt trevliga och hjälpsamma till skillnad hur det har varit innan. Tror att dom behövde jullov och sova lite... Nu är jag i alla fall inskriven på alla kurser, så det känns skönt. Inte lika krångligt som förra terminen, även om det ska nog krångla lite när jag ska skriva in mig på seminarierna för den här terminen. Fast nu har jag bara ett, så det ska nog gå att klämma in utan större problem. Igår, när internet ändå inte funkade hemma satt jag och gjorde ett schema för den här terminen för att få en överblick över hur våren ser ut med alla lektioner. Så nu har jag ett fint, stort, färglatt schema! Med lite färg blir allt roligare =)

Så hur ser våren ut då? jo, januari kommer det vara mycket lektioner och mycket att göra, men det är mest på engelska, för dem franska lektionerna har inte riktigt hunnit komma igång. Jag ska faktiskt tenta av en kurs, International Marketing i janurai redan. Tre hela dagar och sen tenta. Februari kommer vara rätt okej, jag får ju sportlov mitt i månaden! Annars är det mest bara vanliga lektioner under februari. Mars blir det två tentor på engelska, men då blir ja av med dom! April kommer, som det ser ut just nu, bli rena skämtet. Typ inga lektioner! Sen är det två tentor i början på maj. Så jag känner mig hoppfull över en trevlig termin! 

Idag har jag fortsatt på min uppsats. Har avslutat för dagen nu, men har hunnit ganska långt idag. Nu har jag skrivit ca 5 sidor, så har redan hunnit med 1/3! Det är inte speciellt svårt faktiskt. Jag vet redan mycket av faktan jag ska skriva. Det som är svårare är att hitta trovärdiga källor för den här faktan... 

Ikväll ska jag träffa Lydia, en tysk tjej, och ta en drink. Hon har kommit till Lyon en vecka tidigare för att skriva en omtenta, men det hade blivit nåt fel och tentan blev inte av och nu vet hon inte hur det blir med kursen. Så hon behövde ha lite sällskap ikväll och snacka skit om skolan här :P

Jag ska försöka ta lite bilder och lägga upp snart, börjar bli tråkigt med bara massa text, Men just nu gör jag inget intressant så har inga roliga bilder att lägga upp tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela