Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Dublin!!

Publicerad 2012-01-25 14:40:05 i Lyon,

Nyss hemkommen från en lång förmiddag i skolan. Och allt på franska. Kursen verkar helt okej, och det är iaf inte nationalekonomi så då ska jag väl kunna tillgodoräkna mig det som företagsekonomi. Däremot är det jobbiga grupparbeten men det tänkte jag spela lite snäll och "jag-kan-inte-franska-så-bra-men-jag-kan-rätta-era-engelskauppsatser-om-ni-vill-istället". Haha, får väl se om det går hem. Men jag ska avvakta i fortsättningen och se om dom öppnar en kurs i International Supply Chain Management som antagligen inte blir av. men blir den det lite längre fram kanske jag byter till den istället. Men just nu innebär detta att mitt schema är färdigt =) Och rätt nöjd är jag med det också! 

Så därför bokade jag nu mina biljetter till Dublin och St Patrick's day. Trodde det skulle bli nästan 400 euro, men nu har jag surfat runt som en galning och letat tur och retur, letat enkelbiljetter och så vidare. Nu har jag pusslat ihop det så jag åker AirFrance dit på fredagmorgonen, sviiiiiintidigt, och sen AerLingus hem mitt på dagen på måndagen. Tänk så smidigt det blev när jag inte har lektioner på måndagar och bara varannan/var trejde fredag. Och när jag pysslade ihop det så blev priset tillslut 260 euro vilket känns väldigt mycket mer överkomligt. Så nu vill jag att det ska bli mars på en gång så jag får åka och träffa dom här härliga tjejerna igen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela