Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Dance all night long!

Publicerad 2012-01-21 17:52:27 i Lyon,

Så igår hade jag humörsvängningar deluxe. Efter en jobbig förmiddag blev eftermiddag bättre. Definitivt en vettigare kurs och dessutom tillsammans med ett par andra utbytesstudenter som jag känner. Jag ska fundera lite till så får vi se hur schemat blir. 

Igår kväll blev det fest. Hade en riktigt rolig kväll! Mötte upp Chris och hans kompis som var på besök och jag drog med Lydia. Sen mötte vi upp massa andra utbytesstudenter. Vi började på en engelsk pub i Gamla Stan och sen blev det dans på en nattklubb. Det var länge sen jag var ute och dansa (även om musiken var sjukt dålig). Men det var väldigt kul! 



Jennie och Chris 



Jag och Jennie. Det regnade hela kvällen igår och har regnat idag också. Grått och höstigt. Jag längtar till våren. Sol och värme och lite solbränna kan behövas med tanke på att jag ser ut som ett spöke...



Killarna har kul!

Idag mitt på dagen mötte jag upp en amerikansk tjej Renée, vi tog en kaffe och bara umgicks, vi har inte setts på rätt länge så det var trevligt. Gjorde upp massa roliga planer för terminen! Och, ja ni hörde rätt - jag drack kaffe! 



Mochaccino (eller hur det nu stavas), visst var den fin!! 

Vi tog en lång promenad runt Lyon sen. Nu är jag hemma och ska  laga middag snart, har inte ätit lunch idag så börjar bli hungrig. Idga blir det köttbullar och potatis, mums! Ikväll blir en lung kväll och imorgon ska jag, Anna och Lydia åka till Avignon och turista. Det ska bli väldigt trevligt =)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-01-22 14:03:46

Håller tummarna för kursen!!! Avignon - låter spännande. Ser fram mot rapport!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela