Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Business ethics

Publicerad 2012-01-05 19:45:03 i Lyon,

Så, då är första dagen här nere avklarad. Känns knappt som att man lämnat det faktiskt, bara lite mindre folk som man känner. Franskan gick hyfsad också, trodde att den skulle vara lite rostig men det var nog ingen skillnad. Jag har svårt att avgöra hur tentan gick, har inte riktigt haft tid/ork/lust att fokusera på den med allt annat som händer, men nu är den äntligen skriven iaf! Om det är nåt jag har lärt mig från förra terminen är det att ALDRIG missa tentor!

När det kommer till vattenläckan så har hyresvärden varit här idag och konstaterat att det är problem, så att säga. Jag ska träffa henne i morgon bitti för att diskutera det hela. Jag såg på brevlådorna där nere att det är flera som inte har några namn på sig just nu, så kanske kan flytta över i en annan lägenhet så länge. Vi får se vad hon säger. Just nu undrar jag bara när jag kan använda duschen igen... Skulle behöva tvätta håret snarast möjligast. Men vi får se vad som händer imorgon. 

När de gäller skolan, så gör jag nu ett seminarie på 2,5 dagar om etik och moral och företagande typ. En gästprofessor från Charlotte, North carolina. Det har varit intressant, men han kräver ganska mycket och fransmännen är ju inte jätteduktiga på engelska. Det är rätt högt tempo, imorgon är det presentation av en artikel och som avslutande så är det en individuell presentation på typ 15 minuter. Sen ska en uppsats lämnas in ett tag efter det. Jag har diskuterat med universitetet här om att jag behövde lite mer än 1 poäng för det här seminariet, så dom sa att jag skulle diskutera med läraren om att jag ska göra nån extra uppgift. Så nu ska jag skriva 15 sidor uppsats om H&M och deras etik i produktionskedjan. Känns fantastiskt att få en sån uppgift (på engelska!) och sen casha in 3 högskolepoäng =) 

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig, är väldigt trött efter första dagen. Sömnen ville inte heller riktigt infinna sig igår med allt som snurrade i huvudet. Sov gott allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela