Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Beethoven

Publicerad 2012-01-17 09:45:37 i Lyon,

Min lektion i Strategic Management som jag skulle ha på morgonen idag blev flyttad till eftermiddagen istället. Men det passar mig ganska bra för jag jobbar bättre på förmiddagen, jag är mer fokuserad då. Så nu sitter jag och skriver på min uppsats, så tar jag lektionen i eftermiddga istället. Jag hoppas att jag ska komma långt idag och sen kanske skriva klart den imorgon så jag kan korrekturläsa och fixa allt sånt på torsdag. Jag hoppas att internet funkar hela förmiddagen nu så jag kan stanna hemma och jobba hemma nu och äta lunch hemma innan lektionen börjar kl 2. Så håll tummarna för mig att internet funkar! 

Annars börjar jag ju få krupp på internet här hemma nu alltså. Det funkar på mornar/förmiddagar, men kvällar när jag gissar att alla försöker surfa, det är helt omöjligt. Men igår kunde jag komma in bara på skype och det funkade. Grejen är att när det väl funkar, funkar det mycket bättre än innan hon bytte internetleverantör, så kan dom bara fixa så det funkar hela tiden så verkar framtiden ljus! Men det är så tråkigt på kvällarna när jag inte kan komma in på internet, jag kan inte chatta med folk, jag kan inte kolla på film eller tv, jag kan ju inte ens plugga för det behöver jag internet till. Så vad gör jag på kvällarna då? Jo, läser böcker eller lägger patiens på datorn. Jag har haft roligare kvällar liksom... 

Nu ska jag fortsätta med min uppsats samtidigt som jag lyssnar på Classical Best of Beethoven, perfekt pluggmusik. Jag lyssnar ofta på klassisk musik när jag pluggar. Jag kan inte ha helt tyst hemma för det är bara jobbigt, men jag kan inte heller ha musik där dom sjunger för det distraherar mig. Så Beethoven är perfekt! 

(Jag ska försöka ta lite nya bilder snart, så ni får nåt kul att titta på, mycket text just nu...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela