Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

En produktiv onsdag

Publicerad 2012-02-29 19:52:14 i Lyon,

Så var ännu en dag denna vecka avklarad! En intesiv men produktiv dag. Det brukar vara så när jag är lite stressad, jag blir ganska fokuserad. Jag är ofta mer fokuserad när jag har mycket att göra, annars skjuter jag mest upp saker hela tiden. Dagen började iaf med att jag renskrev anteckningar hemma och gjorde en uppgift till en lektion. Sedan mötte jag upp Anna där vi började på uppsatsen som ska lämnas in på fredag. Vi delade upp arbetet och jag har hunnit skriva en del idag, ska göra klart resten imorgon, har ca 150 ord kvar att skriva, så det borde gå rätt snabbt! Anna är redan klar med sin del, så det är toppen! 

Efter det mötte jag upp min grupp för International Finance, där vi började på presentationen som är imorgon. Det är lite irriterande just den här presentationen. Vi är kanske 10 grupper, men det är bara två grupper som kommer få presentera. Så man vet inte hur mycket tid man faktiskt måste lägga ner. Vi delade upp arbetet för att kunna göra klart det hemma, men jag sitter lite fast nu. Jag vet inte vad jag ska lägga till. Den delen jag fick jobbade vi ganska mycket med i skolan, så jag hittar ingenting jag vill tillägga. Hoppas att gruppen inte tycker jag är lat. Hade gärna lagt till mer, men jag kommer bara inte på vad... 

Efter en lunch i skolan gick jag hem för att börja jobba på min del av en annan presentation som jag har på måndag. Vi ska ses med gruppen imorgon för att göra själva powerpointen, men det krävs lite förarbete av mig. Ska göra klart resten imorgon efter min lektion på morgonen, innan jag ska träffa den andra gruppen på eftermiddagen. Någonstans ska jag klämma in att skriva klart uppsatsen till fredag också. 

Just nu önskar jag att jag kunde få lägga mig i sängen och känna mig nöjd med mitt träningspass, men förutom att vi har en presentation imorgon att förbereda har vi även fått en en uppgift att lösa i läxa, som jag ska ta mig an nu. 

okej, för att ni inte ska dö av tråkighet av alla mina tråkiga detaljer får ni lite bilder som jag har suttit och tittat på. På senaste tiden har jag längtat tillbaka till Disney igen. Tror det mest beror på att jag ska träffa en del kollegor i Dublin om två veckor!! 



Jag och Piff! (eller Puff?? Vet ej hur man ser skillnad på dom...)



Chrissie, som jag träffar i Dublin om två veckor!



Slottet i häftiga färger och nattparaden! 



Gussy och jag. Även henne träffar jag om två veckor!! (Bjuder på denna mindre smickrande bild bara för att ni ska få se hur roligt vi hade det!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela