Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tillbaka i Lyon

Publicerad 2012-02-28 10:31:39 i Lyon,

Jaha, då var det rätt längesen jag skrev nåt här. Har varit alldeles för upptagen med att ha lov istället! Nu är jag iaf tillbaka i Lyon, tillbaka till verkligheten. Kom tillbaka igår kväll, landade runt 6. Resten av kvällen gick åt till att packa upp, handla mat, och planera lite inför veckorna som kommer. Nu är det 5 intensiva veckor, men efter det är jag nästan klar. Om allt går som det är tänkt, utan förändringar av schema eller dylikt, kommer jag göra klart alla kurser innan påsklovet. Sedan är det en tenta i början på maj, och en som jag ännu inte vet när den kommer att vara. Det känns lite konstigt. Bara 5 veckor kvar! Men det kommer bli 5 tuffa veckor, mycket som ska hinnas med och mycket roligt utanför skolan också! Igår bokade jag mina biljetter till Montpellier till helgen, när jag ska hälsa på Mela och Markus. Tyvärr var både Madde och Sebbe bortresta, men dom får jag träffa någon annan gång istället!

Lovet då. Jo, det har ju såklart gått alldeles för fort! Men samtidigt känns det som om jag varit borta väldigt länge ändå. Början spenderades hemma i Stockholm. Väldigt lugnt och skönt, inte speciellt mycket gjort. På torsdagen åkte jag till Linköping och spenderade helgen hos Kristin! Hur mysigt som helst att träffa henne, och kul att hälsa på Linköping igen! Tog tåget hem på söndag eftermiddag och spenderade kvällen med min familj, innan det var tid att åka till Arlanda och sätta sig på flyget mot Köpenhamn först! 

Nu måste jag fortsätta plugga, det är rivstart igen. Franskalektion i eftermiddag med ett litet test som jag måste plugga lite till. 

ha en bra tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela