Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Sportlov!

Publicerad 2012-02-17 19:55:54 i Lyon,

Nu är det faktiskt sportlov! Det har varit så mycket i skolan denna vecka så jag har nästan inte hunnit med att tänka på att jag faktiskt är ledig i över en vecka nu. Jippie! Presentationen gick helt okej, nu är den klar iaf! Jag har precis tagit hand om disken, sopat golven och plockat i ordning. Har börjat med packningen också. Gör så mycket jag hinner nu, sen får jag ta resten imorgon bitti. Jag blev nämligen övertalad att följa med på festen, eller jag hade inget val som dom uttryckte sig. Men ska se till att ta sista tunnelbanan hem runt 12. Ska ju ändå upp tidigt och resa! Tåget till Geneve går halv 9, så jag måste åka hemifrån runt 8. Sen går flyget vid 1 och jag är hemma 15.50. Från och med då använder jag mitt svenska nummer igen. 

Det känns så skönt att lovet är här. Det är nämligen början på en sjukt rolig period. Nu är det hem till älskade Sverige. Helgen efter att jag kommer tillbaka åker jag till Montpellier och hälsar på, följande helg kommer Linnea och Maja till Lyon från Aix-en-Provence och hälsar på och helgen efter det åker jag till Irland. Som sagt, nu har jag verkligen en rolig tid framför mig! (Och så lite skolarbete emellan, men det är mindre viktigt just nu :p ) 

Jag vet inte om jag hinner blogga mer innan jag åker imorgon, men annars får ni alla ha en trevlig helg så får vi ses om vi hörs nåt under mitt lov. 

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela