Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Söndags-TV

Publicerad 2012-02-05 18:12:58 i Lyon,

Dagen har spenderats mestadels i horisontellt läge, växlandes mellan Melodifestivalen, På spåret och How I met your mother samt min bok jag håller på med, i sängen. Har verkligen inte gjort någonting vettigt idag, förutom att städa upp och vädra mina kläder som luktade frukstansvärt eftersom vi var på förfest hos två franska tjejer som röker inomhus - usch! Men det har varit en väldigt skön söndag. Gårdagen var kul, en helt okej kväll. Lite konstig start då folk inte kom utan tydligen hade bestämt sig för att vara någonannastans - fast det sen bara var ett missförstånd och dom var på väg iaf. Mycket irriterade miner först men sen blev alla glada. Tiden gick sjukt fort och vi åkte till klubben vid tre-tiden och stannade till stängning vid 5. Första tunnelbanan hem och slocknade hemma i sängen lite innan 6. Idag mår jag bra, men lite trött. Tvingade upp mig i hyfsad tid för att kunna sova ikväll. Jag har inte riktigt vant mig vid det här franska sättet att festa på - börja sent och hålla på sent. Jag föredrar ofta börja lite tidigare för att kunna sova tidigare hehe. Men det var kul ändå - dock fruktansvärt dålig musik, urusel DJ verkligen, men men. 

Åt middag nyss och ska ta hand om disken, sen blir det mer tevetittande i sängen. Har en konstig känsla av att jag "borde" plugga eftersom det är söndag och jag brukar behöva plugga lite på söndagar när jag har mycket att göra. Fast just nu har jag ju inte så mycket att göra och dessutom har jag inga lektioner imorgon och kan ta hand om saker då. Måste lära mig att slappna av lite. 

Ha en fortsatt härlig söndag!

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2012-02-05 23:49:41

Åh vilken skön söndag det låter som! Min har varit nästan likadan men jag missade melodifestivalen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela