Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Små vita lögner

Publicerad 2012-02-16 07:52:15 i Lyon,

Igår var jag på step som vanligt. Vet inte om min kondition faktiskt börjat bli bättre, men det var inte lika jobbigt som det brukar vara. Eller så jämför jag med i måndags när det kändes riktigt tungt. Skönt var det att få träna i alla fall. Efter det skyndade jag mig hem och duschade och bytte om innan jag åkte iväg till Anna. Vi tittade på film, Les petits mouchoirs (Små vita lögner), det var en riktigt bra film. Det bästa av allt är att det räknas som skolarbete! Vi ska nämligen skriva en recension ungefär och lämna in till vår kurs i fransk kultur. Så då kunde man välja bland annat en film. 

Nu ska jag strax gå till skolan för lektion i International Finance. Jag hoppas att jag inte blir halshuggen för att jag inte gjort läxan. Jag har faktiskt försökt, men jag fattar inte vad jag ska göra... Annars blir det en intensiv dag. Efter den lektionen springer jag iväg till sista delen av en annan lektion som ligger samtidigt. Och efter det blir det en rond med administrationen. Har fått det slutgiltiga schemat nu och jag kommer behöva droppa Supply Chain Managment, men jag ska se om jag kan byta den till en annan kurs, fast det egentligen är försent för att byta kurser. Men jag fick mail igår att det kommer vara två möten efter lovet för att få hjälp med att välja kurser, så då kan det ju inte vara allt för sent. Lite läskigt bara, jag har hört att tanten på administrationen har varit på dåligt humör senaste tiden... 

Efter den matchen måste jag göra klart min del av presenationen i Corporate Finance till på fredag. Inget svårt egentligen, mest att det tar lång tid. Vi ska har presentationer om olika sektorer och min grupp har oljeindustrin. Så vi sitter och bläddrar igenom årsredovisningarna på dom största bolagen, inte jätteroligt. 

Vi hörs kanske under dagen om jag har några nyheter om kurserna, annars ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela