Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Ren lägenhet och fylld kyl

Publicerad 2012-02-06 17:37:57 i Lyon,

Dagen har sprungit förbi idag. Men har haft saker att göra hela tiden så det är väl därför. Är ofta väldigt effektiv på måndagar om jag bara latat mig hela söndagen. Jag har iaf förberett en uppgift att lämna in imorgon på sista (!) lektionen i Strategic Management. Tentan är dock inte imorgon, den kommer senare. Dessutom har jag gjort franskläxan också, även om jag inte ska gå för den krockar med lektionen i Strategic Management. Hunnit med att handla och städa hela lägenheten har jag också hunnit med! Men jag har en känsla som ligger i bakhuvudet och gnager - det är som att jag har något jag måste göra men glömt bort, och jag kan inte komma på vad det är?!? Jag har kollat igenom kalendern och anteckningsblocket, men jag hittar inte vad det kan vara. Hoppas att det inte är något viktigt. Det kanske bara är känslan att inte behöva gå till skolan på en måndag, har alltid haft lektioner på måndagar förut.

Ja, nu har jag en ren lägenhet och en fylld kyl, det känns bra! Och dessutom är det mindre än två veckor tills jag åker hem för lite lov. Längtar massor! Dessutom ska det bli otroligt kul att åka till Linköping och hälsa på! Jag har hållit på att fundera lite på om det finns saker jag skulle kunna ta hem redan nu när jag ändå har plats i väskan. Jag hade hoppats att jag skulle kunna packa ner min kappa och bara klara mig på min korta jacka och skinnjacka, men med tanke på temperaturen just nu så får vi se hur det känns nästa helg... Lite böcker ska jag ta hem i alla fall, tycker det är så tråkigt att slänga böcker! 

Nu ska jag börja skala lite potatis och förbereda middagen, ska försöka mig på att laga gulaschsoppa ikväll tänkte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela