Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Lyon i solsken

Publicerad 2012-02-04 19:53:39 i Lyon,

Promenaden var skön, men kall. Först när jag kom ut ur huset tänkte jag att det här var ju inte så farligt. Men då insåg jag inte att det var både solsken och lä på den platsen. Det var väldigt mysigt att promenera längs floden men det blåste ju orkan/isvindar så det var inte det skönaste jag gjort. Blåste så mycket motvind att det rann tårar längs kinderna. Folk jag mötte måste ju undrat vad det var för stackars tjej som gick där för sig själv och grät liksom. Men uppiggad blev jag efter promenaden. Uträttade mina ärenden ganska fort innan jag tog metron hem istället. Kände att jag fått nog med motvind för den här dagen. Försökte ta några bilder för att visa hur fint det var i solen idag. 





Ikväll blir det efter mycket tvekan ändå lite fest. Har tvekat mycket med tanke på hur kallt det är, och att kan bli svårt att ta sig hem inatt. Men tänker följa med på förfesten som är hyfsat nära där jag bor, så får jag se om jag följer med ut sen. Det är tydligen en rätt fancy klubb, vilket tyvärr innebär inga jeans ikväll = strumpbyxor = burr!! Men får klä på mig många lager på kroppen istället! Blir säkert kul när jag väl är där och jag ser fram att träffa folk ändå! Nu ska jag torka håret, hoppas nu får en bra lördagkväll!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-02-05 01:41:35

Isak kommer upp i morgon =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela