Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Kallt!!!

Publicerad 2012-02-07 13:00:10 i Lyon,

Det har varit en konstig dag så här långt. Börjar med att det är runt -12 grader och att vädersajten upplyser om starka vindar så att temperaturen skulle kännas som -20. Och det kan jag intyga att det gjorde när jag gick till skolan imorse. Stelfrusna ben och jättejättejätteröd om näsan. och kinderna. Kom till skolan bara för att inse att jag hade tenta imorse. Mycket mystiskt. I de andra kurserna har det stått när tentan är, men på schemat stod det bara att det var sista lektionen idag. Men det visade sig att det var tenta. Så det var ju spännande. Men det fanns ändå inget som man skulle kunna ha pluggat på, för den här kursen har ju varit otroligt flummig. Jag har i princip inga anteckningar överhuvudtaget, det enda vi har gjort är en del case studies. Det var dessutom ingen annan som pluggat nåt heller så det kändes ju skönt.
Tentan var 3 artiklar att läsa och svara på frågor, så det var ju bara att sätta på sig den kreativa hatten. Förutsätter att jag blir godkänd, tycker att jag skrev vettiga saker och jag svarade på alla frågor. Tog mig 1,5 av våra tillägnade 3 timmar, sen gick jag hem istället. Har lektion i eftermiddag också, men då är det lite muntliga presentationer - inget jobbigt. Så om ett par timmar är jag klar med Strategic Management. Så då har jag redan tentat av 9 poäng den här terminen! =)

Jag ska faktiskt ta spårvagn och buss tillbaka skolan, det var så fruktansvärt kallt att gå dit och hem. Har ingen lust att göra det igen. Dessutom är det så sjukt kallt i min lägenhet. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det ska blir varmare när det är så kallt utomhus. Jag har båda elementen på högsta värmen, jag sitter med strumpor, raggsockor, två tröjor, min varma stickade tröja, halsduk och mössa under min filt. Inomhus ska tilläggas! Tips någon? 



Kallt!



Men jag är ganska glad ändå. Fast jag känner mig som en michelinggubbe med alla kläder jag har på mig!

Har precis ätit lunch, blev rester från gulaschsoppan. Blev mycket gott, även uppvärmd!




Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-02-07 16:48:27

Tur du får komma hem till Sverige snart där vi har hus som är byggda för minus 20 typ!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela