Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Jag orkar inte mer

Publicerad 2012-02-10 10:23:15 i Lyon,

Igår var jag på bio och såg Järnladyn. Definitivt en sevärd film, men jag blev lite besviken, jag hade väntat mig lite mer. Men hade nog för höga förväntningar på grund av nomineringar och allt jag hört innan. Däremot är jag sjukt imponerad hur sminkösen hade lyckats få Meryl Streep att se så gammal ut. Det var bra gjort!

Imorse började min kurs i Corporate Finance. Har sett fram emot den och hoppats att det skulle vara bra. Kommer till skolan och finns ingen information om var kursen är. Hittar ett par andra som ska göra samma kurs så tillslut lyckas vi hitta var kursen är någonstans. Då är läraren inte där än, utan kommer 20 minuter sent. Får sedan reda på att schemat för kursen har ändrats och det krockar med andra kurser som är obligatoriska. Dessutom kommer jag antagligen inte kunna skriva tentan. Vet inte, får kanske fejka magsjuka eller nåt och se om jag kan få skriva en omtenta. Dessutom fick jag schemat för Supply Chain management, och det funkar inte heller jättebra. Så jag är inte på bra humör. Dessutom är läraren urusel på engelska och vi har lektion till klockan sex ikväll, vilket inte gör mig gladare. Just nu vill jag typ bara lägga mig ner och skrika på golvet. Orkar inte mer schemakrångel. Får väl helt enkelt hoppas att det löser sig och att det är okej att jag har lite frånvaro på kursern. Eller så får jag snabbt kolla upp någon annan kurs som jag kan ta istället. Känns lite hopplöst just nu. Men, jag får försöka hålla hoppet uppe. Jag läser ju dessutom lite mer poäng än jag behöver, får väl helt enkelt hoppa någon kurs om det verkligen inte fungerar med schemat. Problemet är bara att jag inte vill hoppa kurserna för jag tror dem är intressanta... 

Det är bra med en blogg, kan skriva av min ilska här...
Men jag tror att jag måste ha helg och få sova lite, har haft mycket att göra i veckan och är nog trött. Ska försöka ta en lugn helg, har rätt mycket plugg till nästa vecka som jag nog måste börja förbereda redan i helgen. Men sen får jag ju åka hem nästa lördag och bara sova i en vecka!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-02-10 13:09:28

Nej, men inte ännu mer krångel... Stackare!

Postat av: Tilda

Publicerad 2012-02-10 15:01:57

Jag vet, ibland blir man bara galen på skiten. Ta helg och ladda om inför nästa vecka, det är du mer än väl värd!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela