Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Franskatest

Publicerad 2012-02-28 21:19:40 i Lyon,

Då var första skoldagen efter lovet avklarad. Jag är lite trött nu ikväll faktiskt. Franskatestet gick helt okej hoppas jag. Fick även reda på resultatet från testet vi gjorde förra lektionen och det var också mer än godkänt -  skönt! 

Imorgon är det full fart igen. Ska jobba med Anna på en uppsats som vi ska lämna in på fredag på morgonen. Vi har inte ens börjat, så hoppas att vi hinner med en del imorgon. Efter det ska jag möta upp min grupp för att förbereda en presentation till lektionen i International Finance på torsdag. Sedan måste jag förbereda min del av en presenation som vi ska ha på måndag som vi ska fixa på torsdag. Sedan är det lite andra småsaker att göra dessutom. Så det blir ingen lugn dag imorgon. Dessutom har jag mycket lektioner på torsdag + fredag. Så en busy vecka, men det avslutas ju med att få åka till Montpellier och träffa Mela!! 

Kändes faktiskt konstigt att vara tillbaka i skolan. Känns som jag har varit borta väldigt länge. Men det var kul att träffa alla i skolan igen! Pratade med flera olika och det är massa kul planerat här framöver som jag blev inbjuden till, roligt! Det kommer som sagt bli en intensiv period fram till påsk med mycket skolarbete, men också mycket roliga saker på fritiden. 

Sen kändes det ju inte helt fel att det var strålande sol och typ 10-12 grader i Lyon idag. Var alldeles svettig när jag kom fram till skolan. Hade stickad tröja, skinnjacka, halsduk och vantar på mig. Halsduken och vantarna åkte snabbt av och jacka fick knäppas upp. Även om jag visste att det var varmare här, hade jag inte förväntat mig att det skulle vara så varmt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela