Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Febril aktivitet

Publicerad 2012-02-17 12:25:37 i Lyon,

Här är det full fart ända in i kaklet innan lovet. Om 40 minuter har jag lektion i fransk kultur, och en timme efter det är det dags för Corporate finance, där vi ska ha vår presentation. Var rätt lugn inför den, inga problem. Inte lagt ner jättemycket tid på den, men det ska nog gå bra tänkte jag. Tills jag i förmiddags läste uppgiften en gång till för att se så vi inte missat något - och då ser jag att det handlar om europeiska företag - vi hade blandat europeiska och amerikanska företag. Så det var ju bara att snabbt kontakta min gruppmedlem och sen slänga sig på presentation och snabbt som ögat börja om med ett europeiskt företag istället. Så morgonen har varit allt annat än lugn, nej, här är det febril aktivitet som pågår! 

Men tror att vi kommer hinna klart iaf, lektionen börjar inte förrän klockan tre. Dock kanske det inte blir den bästa presentationen jag har gjort. Men det är tur att den är på engelska så då är det ju bara att improvisera lite! Hade den varit på franska hade jag varit ganska körd.

Ikväll är ja bjuden på ett födelsedagsfirande, men jag vet inte om jag ska gå. Jag hade ju tänkt använda förmiddagen till att packa och städa hemma, men det finns det ju ingen tid för. Så nu känns det inte som om jag hinner gå på kalaset, har rätt mycket annat att fixa innan jag åker hem! Vi får se hur det känns med tiden senare. Nu ska jag springa iväg och äta lunch snabbt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela