Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Berg- och dalbana

Publicerad 2012-02-16 17:07:27 i Lyon,

Ja, idag har återigen varit en dag när känslorna har åkt berg- och dalabana. Har både bra och dåliga nyheter. Bra är att tanten på administrationen var på bra humör och tyckte så synd om mig med mina problem. Så hon ville gärna hjälpa till. Så det var inga problem att ändra kurserna. Hon verkar känna igen mig nu, så det kanske är därför hon är trevlig. Nu har jag i alla fall avregistrerat mig på Supply Chain Managment, tråkigt men då har jag en mindre kurs att oroa mig för. Den dåliga nyheten är att kursen i Business Intelligence var full, så den kan jag tyvärr inte ta. Men men, då har jag en kurs mindre som sagt att oroa mig för. Andra bra nyheter var också att den extralektion som jag skulle haft om två veckor, som krockade med en annan viktig lektion är flyttad. Så det var en schemakrock mindre att oroa mig för. 

Sen har jag fått stooooora nyheter idag också. När jag var på administrationen så frågade hon om jag hade sett mina betyg än från förra terminen vilket jag inte har. Så hon skrev ut pappret till mig med alla betyg på (alla utom ett som inte var klart än, men det var en av mina engelskakurser förra terminen som jag är säker på att jag klarade). Och vet nu, Fondamentaux de la finance- check, Gestion des ressources humaines - check, Francais langue étrangère - check, Introduction à la culture francaise - check, Anglais des affaires - check! Alla dom kurserna klarade jag! :D
Sen är det min marknadsföringskurs, som jag kände redan innan att tentan inte gick bra, i den kursen fick jag 9,75 (man måste ha 10 för att vara godkänd). MEN, hon sa att får man 9,5 eller 9,75 avrundas det uppåt (för utbytesstudenter), så det skulle jag inte oroa mig för, det var godkänt ändå lovade hon. OM det stämmer så är det ju helt fantastiskt, då har jag klarat alla kurser från förra terminen! :D Nu vågar jag inte lite på 100 % att hennes löfte stämmer om att det blir godkänt ändå, för det har varit andra saker som inte alltid stämt. Men som sagt, om det stämmer är det ju helt fantastiskt! (I värsta fall får jag väl kanske göra om tentan och det vore inte så hemst. Det var ju den första tentan jag hade och jag var jättenervös och visste inte alls hur allt var. Så skulle jag få göra den igen, tror jag att det skulle gå mycket bättre.) Jag ska prata med vår pedagogiska handledare efter lovet för att kolla vad som egentligen gäller. Men, just nu oroar jag mig inte för det! Just nu är jag bara glad :D 

Så efter alla dom här beskeden kan ni ju tänka er hur trött jag är! Sitter med det sista på presentationen till imorgon, är strax färdig med den. Jag måste skriva lite mer på den skriftliga delen imorgon men själva powerpointen är klar. Annars har jag en del ärenden och annat att fixa på förmiddagen, innan sista lektionen imorgon eftermiddag och innan jag åker hem på lördag. Iiiiihhhh, jag längtar!!

Kommentarer

Postat av: Lasse

Publicerad 2012-02-17 07:41:35

GRATTISSSSSSSS!! Du är bäst

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-17 14:49:40

Åhh varför är jag inte i stockholm nästa vecka?! =(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela