Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Bäst i klassen!

Publicerad 2012-02-01 15:10:27 i Lyon,

Med tanke på den inställda lektionen hade jag massa tid över idag. Först gick jag och tog hand om det sista administrativa. Nu är jag inskriven på alla kurser. Jag fick en av dom sista platserna på International Supply Chain Managment, tur! Jag ska vänta till nästa vecka för att se hur den här kursen, som jag skulle haft idag, verkar. Om den inte känns bra har jag ju "råd" att hoppa den, eftersom jag läser mer än 30 poäng just nu. Nu är schemat löst iaf, det tog bara en månad den här gången...

Efter det gick jag vidare till nästa kontor. Jag hade mailat min franskalärare för ett par veckor sen för att få reda på resultatet på min tenta i franskakursen, men hon svarade aldrig. Så gick dit och frågade. Och vet ni? Jag fick 16/20 på tentan och bäst resultat i klassen :D Då blev jag otroligt glad/stolt/överraskad! Så en dålig start på morgonen blev en bra förmiddag istället. Efter det gick jag till spårvagnen och åkte bort till en lite större mataffär, hyfsat nära skolan. Tänkte att det är lika bra att passa på att handla lite när det säkert är lite folk i butiken. 

När jag kom hem, började jag göra några av uppgifterna jag har att göra till nästa veckas franskalektion. Och eftermiddagen har jag nu spenderat med att titta på Erin Brockovich på franska, något som man kanske också kan klassa som franskastudier, eller? Det som är bra med filmerna som jag lånar i skolan är att dom ofta är dubbade men att man kan ha fransk text på också, vilket underlättar! Som ni förstår har jag inte jättemycket att göra just nu i skolan :P Tre av mina kurser har inte börjat än, 1 av dom vet jag inte ens när den börjar - antagligen i mitten på mars trodde dom, en tentade  jag ju av i måndags. Jag har en liten grej att förbereda till på tisdag, men jag har inga lektioner på måndag så det kan jag ju göra då. Så det finns knappt något jag kan göra, men det känns konstigt att inte kunna plugga. Får nästan dåligt samvete. 

Om nån timme eller så ska jag bege mig ut i kylan (kan meddela att mina kläder håller värme ner till -3/4 som det var imorse iaf!), och bege mig mot skolan för step! 

Letade efter en passande bild till inlägget, men hittade istället massa mysiga bilder från landet. Vet inte när jag tagit dom, men det måste ha varit 1-2 år sen. Jag vill ha sommar nu och åka dit och bada!








Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-01 18:39:26

Duktig du är! :D

Postat av: Anna

Publicerad 2012-02-02 08:15:34

Grattis till tentan!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela