Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

7 februari 2012

Publicerad 2012-02-07 21:26:43 i Lyon,

Jag måste bara berätta lite om tentan jag hade idag. Som sagt så var det ju inte någon som var beredd på det eller hade pluggat. Förutom det, så var alla typer av papper, dokument och datorer (!) tillåtna under tentan. Dessutom var läraren bort från klassrummet stora delar av tentan så alla snackade ju med varandra då såklart. Jag förstår inte poängen med att ha en tenta. I så fall hade vi väl lika gärna kunna få en hemtenta istället så skulle alla kunna göra den hemma istället för att sitta i skolan. Dessutom så var det folk som var borta från tentan imorse, som bara kom på eftermiddagslektionen. Dom fick då tentan och fick i uppgift att göra den hemma och maila in den till honom senast på fredag. Alltså, ja det här kan nog sammanfattas i den knasigaste tentan någonsin. Känns lite underligt med tanke på den strikta tentapolicy vi har i Linköping! 

Ja, nu är iaf den kursen avslutad och vi fick mycket beröm av läraren. Han tyckte att vi var den mest dynamiska och med massa energi, så det var ju kul att höra. Men sen när jag tänker på hur dåligt hans minne har varit under kursens gång tar jag kanske inte åt mig lika mycket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela