Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Sommarvärme

Publicerad 2012-04-28 18:42:39 i Lyon,

Hej allihopa, här kommer en hälsning från sommar-Lyon! Termometern på en skylt jag gick förbi visade 27 grader i skuggan idag, varmt! 

Gårdagen blev väldigt lyckad faktiskt! Men jag insåg att pokerproffs är väl ingen karriär jag borde satsa på. Men det var ju ett bra sett att bli av med all skitväxel som ligger och skräpar i fickor, väskor och plånboken! Hade en trevlig kväll men kände mig rätt trött så var hemma inte alltför sent. Sov länge imorse sen och bara slöade långt in på eftermiddagen. Ryckte upp mig sen, hoppade in i duschen, gjorde mig iordning och promenerade in mot stan i värmen. Hade som mål att ta en promenad in till stan och köpa sushi och ta med mig hem, men när jag väl kom till sushishopen så insåg jag att jag inte alls var sugen, utan vände hem igen och handlade mat och lagade hemma istället. Köpte med mig lite smått och gott, det blev en mycket god lördagmiddag! 

Ikväll skulle jag ha gått på bio med en kompis, men hon kände sig dålig och febrig och va tyvärr tvungen att stanna hemma idag. Så det var ju synd, men det blir en lugn hemmakväll för mig istället, men det känns inte helt fel heller! Köpte med mig chips hem som jag njuta av tillsammans med en bra film lite senare. Kanske ska ta en fika med henne imorgon om hon känner sig bättre, vi får se. 

Imorgon måste jag annars ta tag i plugget lite. Första tentan är på torsdag! 

Här kommer lite bilder av Lyon i solskenet!
Ha en bra lördagkväll!









Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-04-30 15:58:23

Den sista bilden var väldigt häftig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela